My Frend, her daughter,....ex-husband...

Tuesday, June 22, 2010

Entry kali nie, aku nak share something...about 1 of my frend..saja nk berkongsi cerita...
My fren before nie da pernah berkawin n ada anak sorg..tp, jodoh tak panjang..diorg divorce coz laki dia tu men pompuan lain. pompuan tu lak mmg jahat nak mampus lah..mmg kejam sgt2 tau.. aku n kengkwan yang tau citer dia nie mmg sakit hati lah dgn pompuan tue..bknnya lawa sgt pun..lawa lagi kwn aku ni ha...laki dia tu ntah terkena pe da..ops..ex-husband ya...ikut jer cakap betina tu.mmg sesuai sgt2 istilah betina dgn pompuan tu tau...mls r citer psl betina nie..yg aku nk citer kan psl kwn aku ni ha..melalut lak aku ni..adoiiiiiiiiiii...geram punya pasal..
Kawan aku nie baru jer berkawen lain setelah hidup bersendirian yang agak lama gak la..ex-husband dia tu da kawen pn dgn betina tu..awal lagi tau...huhuhu....
Tp, Alhamdullillah lah...dia dapat seorang lelaki yang sgt baik dan juga penyayang..before diaorang kawen, laki tu lah yg selalu amek berat pasal dia anak beranak..beli itu ini..x pernah berkira pun..,, family kwn aku nie sng sgt laki ni tau.. macam tu gak lah kitaorg..kekadang ada gak kitaorg keluar melepak sama2..kira leh masuk la..kepala sama2 giler2 kan..hehe..padahal, laki nie pemalu sebenarnya...tp, dgn kitaorg selamber jer lah.. terus hilang malu dia tu..hahaha....
Sepanajang diorg kawen, bahagia sgt2..kalu x berperang tu impossible la kan..besa la kan..adat org baru berkawen..alangkan org bercinta pun dok berperang jer, ini kan pulak yang da berkawen kan...wife dia tue cantik..seri pengantin lagi..mn lah org x try2 kan..itu yang dia takutkan tu..ala bro, dun wory lah..ur wife x mcm tu lah...yakin & percaya kan dia..I'Allah.........
Tp, dugaan lak melanda...baru2 nie ex-husband dia pertikaikan hak penjagaan anak..nafkah..n mcm2 lagi..padahal selama nie, dia x pernah amek berat pun psl anak bini dia..baru sekarang nak menyibuk..hmm..nie pn sebab betina @ wife kesyangan dia tue masuk campur lah.. konon, nak buka ASB anak..nak masukan duit tiap2 bulan..x yah lah bro..ur ex-wife dah buka kan pn..ada 2 account lagi tau..then, sibuk nak no account si anak..ntah masukkan ke x tau lah kan...
dia pun persoalakn knp dah lama x bawa anak g jumpa mak dia..ala, kalu nak jumpa sgt cucu@anak tu, g jer lah amek..mcm xde kereta lak..kalu dah rndu sgt..pegi jer lah..jauh ke dkt ke..nak 1000 daya xnak 1000 dalih..mcm lah si kawan aku tu x keje kot..agak2 kot ye pun...
Then, si ex-husband tu pun, minta nak jumpa si anak..konon nak bawa jalan2..piiiiraaaahhh....ms dia kecik dulu, x pernah pun kot..tu pun kene paksa kot..bila anak tu dah besar, dah cerdik, baru pikir tue sume.. bro, xyah lah..ko x kan dpt punya..ko ada hak ker?selama nie keperluan dia ada ke ko amek tau? x de kot...kalu ko bw g court pun, ko xkan menang lah...bukti ada byk kot...ko x kan menang punya..ko akan menjerat diri sendiri nt...
Knp skrg ko baru fikir pasal anak? knp x dr dulu lagi?????? ini lah jantan yang x pernah langsung bersyukur..ada wife yang baik, anak yg sempurna..tp, tetap tidak pernah bersyukur dgn itu semua..aku ni pun, lum anak lg, tp aku tahu nilai kasih syg....aku belum lagi bergelar isteri atau ibu..tp, saat aku menatap wajah anak ko tu, terbit rasa syg yang amat sgt..rasa simpati coz dpt bapak yg x guna mcm ko tu tau...geram tol aku dgn ko ni tau..kalu nak sgt anak, suh la bini ko tu pregnant..biar dia rasa ssh sng pregnant tu...ms ex-wife ko pregnant, ada ko amek kisah? x de kan..... aku tau sume citer ko tu lah...
Kalau lah 1 day nt aku jmp ko, x tau la apa yg akan aku buat kot...hmm.... aku paling benci jantan mcm ko nie..dah dpaat sebaik2 isteri, ko tinggalkan semata2 nk bersama2 betina ntah apa2 tu...hmm...ini lah manusia..xpenah puas dgn idup..pk enjoy jer...
Nah skrg, bru nak ingat semua tu..dah terlambat beb....
To my fren, kuatkan diri..u ada husband yg baik yg leh jaga u n ur daugther..dun worry about ur ex-husband k..we always with u... ^_^
Ntah apa2 yg aku melalutkan nie..geram punya pasal kan..men type jer..haha...layaannnnnnnnn..........

0 comments: